Personel Devam Kontrol Sistemi Ne İşe Yarar
Personel Devam Kontrol Sistemi Ne İşe Yarar?
Gelişmekte olan işletmelerin en büyük eksiklerinden biri, zamanın kontrolünü planlayamamaktır. Firmanın kendi bünyesinde yapması gereken bu kontrol çalışan personellere yansımakta ve olumsuz etkilemektedir. Firmalarda yanlış yada eksik yapılan planlamaların en başında personel kontrolü ve yönetimidir. Personel devam sistemi burada devreye girer. Personel devam sistemi kısaca pdks olarak adlandırılır. Pdks, işletmelerin çalışma şartlarına göre personellerin işe giriş çıkış saatlerini, puantaj bilgilerine vardiya ve mesai saatlerini kayıt altına alan bir sistemdir. Bu sistem sayesinde ücret hesaplamaları yapılırken manüel faktörlerden kaynaklanan hatalar minimum seviyedir. Personel devam kontrol sistemi programı ek bir donanım (kartlı geçiş sistemi, parmak izi okuma, göz taraması, yüz taraması vs) ile birlikte kullanılır. Bu program veri tabanında kişiye özgü karakteristik özellikleri ve dijital değerleri toplar, pdks yazılımına iletir. Personelin giriş çıkış saatleri, giriş yetkisi izinleri, eksik veya fazla çalışma saatleri bu sistem üzerinde depolanır. Bu sistem sayesinde iş yerinin çalışma şekline veya saatine göre bir yada birden çok personele farklı vardiya saatleri tanımlanabilir. Pdks iki farklı bölümden oluşmaktadır.
Birinci donanım ikincisi ise yazılımdır. Donanım kısmı okuyuculardan oluşmaktadır, okuyucular iş yerinin isteği ve ihtiyacına göre belirlenen biometrik okuyucular (parmak izi okuyucu, yüz tanıma ve göz tarama cihazı) veya kartlı okuyucular olarak sıralayabiliriz. Ayrıca bu okuyucuları yerleştirebileceğiniz turnikelerde eklenebilir, eklenen turnikeler sayesinde personelin istenilen noktalardan geçiş kontrolü veya sınırlandırılması sağlanır. Bu cihazlar üzerinde bulunan program ile bu bilgiler toplanıp sistemin diğer parçası olan pdks yazılımına gönderilir, ihtiyaca göre daha sonradan pdks donanım cihazının yeri değiştirilebilir veya ek cihazlar eklenebilir. Pdks yazılımı ise kaydedilen bu verileri iş yerinde bulunan departmanların ihtiyacına göre raporlama yapabilir. Pdks, üretildikleri yazılım dilleri, veritabanları ve aktarım yapan donanım cihazına göre ayrılırlar. Bundan dolayı her hangi bir bilgi işlem personelinin bilgiler üzerinde oynama yada değişiklik yapma imkanı neredeyse imkansızdır. Pdks yazılımlarında firmaya özel değişiklikler yapılabilmektedir, yazılım yoluyla alınan verilerin firmanın kullandığı muhasebe programına aktarımı yapılıp hesaplamalara eklenmesi sağlanabilir. Bu sistem sayesinde iş yerlerinin ek personel çalıştırma ihtiyacını ortadan kaldırdığı için, kullanan firmaya yarar sağlar. Pdks yazılımı sayesinde bilgiler dijital ortamda hızlı, güvenli şekilde hesaplanır ve saklanır.